Bedrijfscommunicatie, vereenvoudigd met ContentMagnet
Zakelijke schrijfdiensten: Elk woord is belangrijk in moderne zakelijke communicatie, ongeacht het medium.
De lezer van je content zal elke woordkeus en zinswending nauwkeurig onderzoeken, of het nu een klant is die je e-mail leest, een volger die door zijn Twitter-feed bladert of een prospect die je nieuwste whitepaper doorbladert.
Om een positieve indruk te maken op je beoogde publiek, moet elk bericht dat je bedrijf uitbrengt autoriteit en thought leadership uitstralen, de missie, waarden, tone of voice en persoonlijkheid van je merk weerspiegelen en je bedrijfsdoelen op de lange termijn ondersteunen.
Bij ContentMagnet weten we hoe belangrijk het is om toegang te hebben tot consistent schrijftalent van hoge kwaliteit om uitzonderlijke inhoud te creëren die lezers boeit. En daarom hebben we een redactionele afdeling: We nemen de beste zakelijke schrijvers aan en trainen ze vervolgens op toon en stijl, trends in de sector en bewezen marketingtechnieken voor zakelijke content.
Dit alles om ervoor te zorgen dat elk stuk zakelijke tekst dat ons bureau verlaat, geschikt is voor het beoogde doel.
Professionele zakelijke schrijvers, gespecialiseerd in uw branche
Zakelijk schrijven vereist zijn eigen specialisatie, ongeacht uw markt. De content creators van ContentMagnet beschikken over de vaardigheden om boeiende teksten te schrijven die aanslaan bij je doelgroep. Ze hebben ook uitgebreide ervaring met redigeren en proeflezen om ervoor te zorgen dat de inhoud gepolijst en beknopt is.
Onze professionele zakelijke schrijvers zijn gespecialiseerd in tal van sectoren, waaronder:
- Financiën.
- Recht.
- Productie.
- Gezondheidszorg.
- Onderwijs.
- Technologie.
- Marketing en reclame.
- Onroerend goed.
- Telecommunicatie.
- Farmaceutica.
- Auto-industrie.
- En meer.
Prospects zoals bedrijfseigenaren en ondernemers zijn op zoek naar deskundig advies, accurate informatie en betrouwbare meningen. Tegelijkertijd heeft uw content persoonlijkheid nodig om zich te onderscheiden van de massa en uw bedrijf te onderscheiden van concurrenten in dezelfde sector.
Met ContentMagnet werk je met een toegewijde, ervaren schrijver die dit evenwicht met gemak kan vinden.
Met de steun van uw Content Marketing Strateeg (CMS) en Project Manager zal uw ContentMagnet-team unieke campagnes creëren die gericht zijn op uw publiek, uw waardepropositie aantonen en voldoen aan uw gestelde doelen – en dat alles terwijl ze in de schijnwerpers zetten wat uw bedrijf onderscheidt van anderen in uw markt.
Hoe we elke keer topkwaliteit zakelijke content leveren
We zijn er trots op dat we al meer dan tien jaar consistent zakelijke content van topkwaliteit leveren. Hoe doen we dat?
Markt specifieke kennis
Omdat de redactie van ContentMagnet bestaat uit professionele content schrijvers die gespecialiseerd zijn in verschillende bedrijfssectoren, ontwikkelt elke schrijver een grondige kennis van specifieke markten, inclusief expertise in historische prestaties, huidige trends, toekomstige evolutie en algemene taal.
Door ons redactieteam intern te bemannen in plaats van te vertrouwen op freelance schrijfdiensten waarvan de kwaliteit onvoorspelbaar kan zijn, zijn we goed gepositioneerd om originele, doordachte content te leveren die vrij is van plagiaat en onnauwkeurigheden.
Gedetailleerde onderzoeksprocessen
ContentMagnet traint content schrijvers door middel van educatief materiaal en grondige debriefing sessies onder begeleiding van ervaren redacteuren, strategen en projectmanagers met een bewezen staat van dienst in zakelijk schrijven voor specifieke branches.
We leren uw merk, branche en doelgroepen kennen door uw merkmateriaal te beoordelen en ons eigen onderzoek uit te voeren aan het begin van de relatie, zodat we meteen kunnen beginnen met het creëren van kwaliteits content voor uw merk.
Samenwerken met je team
Uw ContentMagnet-team staat ook te popelen om te leren van uw interne materie deskundigen. Strenge account kickoff procedures, interviews en andere processen stellen de content schrijvers in staat om de complexiteit van uw specifieke bedrijf en zijn publiek te begrijpen.
Het resultaat is dat elk stuk zakelijke content dat we afleveren on-brand is, waardevol voor uw lezers en afgestemd op uw zakelijke marketingdoelstellingen.
Deskundigheid op het gebied van content marketing
De content schrijvers van ContentMagnet zijn getraind in best practices op het gebied van content marketing en beginnen elke zakelijke blog met het in kaart brengen van de content, een proces waarin zoekwoorden worden onderzocht, SERP’s (Search Engine Results Pages) worden geanalyseerd en informatie over de doelgroep wordt opgenomen.
Dankzij dit proces kan je schrijver inhoud van hoge kwaliteit maken die aanslaat bij je publiek en er tegelijkertijd voor zorgen dat er rekening wordt gehouden met essentiële SEO-factoren, van alternatieve tekst in blog post afbeeldingen tot meta beschrijvingen die worden weergegeven op SERP’s.
Professionele zakelijke schrijvers, gespecialiseerd in uw branche
Zakelijk schrijven vereist zijn eigen specialisatie, ongeacht uw markt. De content creators van ContentMagnet beschikken over de vaardigheden om boeiende teksten te schrijven die aanslaan bij je doelgroep. Ze hebben ook uitgebreide ervaring met redigeren en proeflezen om ervoor te zorgen dat de inhoud gepolijst en beknopt is.
Onze professionele zakelijke schrijvers zijn gespecialiseerd in tal van sectoren, waaronder:
Zakelijke artikelen en blog berichten
Artikelen en blogposts vormen de basis van je content marketing strategie. Je blog is de kans voor je merk om nieuws en updates te delen die belangrijk zijn voor je publiek, maar ook je standpunt, expertise en thought leadership.
Het inzetten van dit kanaal onderstreept je hele content marketing strategie omdat het de meest waarschijnlijke plek is waar nieuwe website bezoekers en potentiële klanten voor het eerst in aanraking komen met de boodschap van je merk.
Verder vergroten zakelijke artikelen in toonaangevende publicaties en gastbijdragen op gezaghebbende websites het bereik van je bedrijf en bevorderen ze een grotere naamsbekendheid en erkenning. Onze professionele zakelijke schrijfservice gaat verder dan de inhoud en omvat ook de distributie. We hebben onze klanten geholpen om hun naamsvermelding te plaatsen in de branchepublicaties die hun publiek al leest, en we kunnen jou helpen om dat ook te bereiken.
Lead Magnet Content
Inbound marketing vereist het aantrekken van nieuwe bezoekers naar je site – met andere woorden, een lead magnet. Lead magneten moedigen bezoekers aan om hun contactgegevens te delen in ruil voor hoogwaardige content zoals eBooks, whitepapers, technische documenten, uitleg video’s en specificatiebladen.
Je zakelijke schrijver, CMS en Project Manager zullen met je samenwerken om de meest effectieve lead magnets voor je bedrijf te bepalen. Dit gaat veel verder dan het creëren van content en omvat het plannen van campagne strategieën, doel groep evaluatie en zorgvuldige gegevensanalyse tijdens en na de campagne.
Als full-service digitaal marketingbureau hebben we naast professionele schrijvers ook getalenteerde grafisch ontwerpers, videografen, animators, UX-ontwerpdeskundigen en marketing consultants in dienst die samenwerken om waardevolle lead magneet producten voor jouw bedrijf te ontwikkelen.
Casestudies
Jouw bedrijf doet geweldige dingen. Je klanten weten dat. Maar weten je potentiële klanten dat ook?
Casestudies zijn een belangrijk onderdeel van een goed afgeronde content marketing strategie. Deze bottom-of-funnel activa laten de werkelijke waarde zien die uw bedrijf heeft geleverd aan een tevreden klant, waardoor prospects een kijkje krijgen in wat de klantervaring bij het werken met u zou kunnen inhouden.
We maken casestudy’s door zorgvuldig feiten te verzamelen:
De problemen waar je klant mee te maken had.
De specifieke oplossingen die u bood.
Het werkelijke resultaat van je producten of diensten.
Het lezen of horen van de beoordeling van een tevreden klant over je diensten is een van de meest overtuigende stukken marketing die je kunt bieden. Om zo impact vol mogelijke casestudy’s te maken, helpen we met alles van het interviewen van klanten tot het maken van het materiaal en het ontwikkelen van distributiestrategieën om ervoor te zorgen dat de juiste mensen toegang krijgen tot de casestudy.
Opgemaakte presentaties en Decks
Slide decks zijn een belangrijk onderdeel van zakelijke communicatie. Dit zijn essentiële materialen voor het mogelijk maken van verkoop, maar ook nuttig voor presentaties op brancheconferenties, webinars en educatieve sessies, pitches voor partnerschappen en verzoeken om voorstellen.
In samenwerking met onze grafisch ontwerpers creëert je zakelijke schrijver krachtige, to-the-point diadecks die kunnen worden opgemaakt in PowerPoint-presentaties, SlideShares, Google Slides en zelfs PDF’s om ze gemakkelijk te delen.
Persberichten
Als je bedrijf een belangrijke update heeft, moet je die tijdig en op een professionele manier met je publiek delen. Persberichten zijn een gevestigde manier van zakelijke communicatie die altijd relevant is.
Ons team kan een professioneel persbericht opstellen voor uw laatste zakelijke aankondiging en het verspreiden via PR Newswire, waardoor uw bericht de kans krijgt om te verschijnen op duizenden nieuwsnetwerken, waaronder Yahoo! News, MSN, AOL en meer.
Het schrijven van persberichten is een genuanceerd soort zakelijk schrijven dat een to-the-point, journalistieke aanpak vereist. Om een effectief persbericht te maken, beginnen we met het verzamelen van alle benodigde informatie, waaronder:
- Specifieke informatie over de aankondiging.
- Namen en titels van de leiders die in het stuk worden genoemd of geïnterviewd.
- Statistieken, cijfers of andere gegevens die moeten worden opgenomen.
- Voorbeeldtekst (of we stellen een voorbeeldtekst op die je bedrijf in toekomstige aankondigingen kan gebruiken).
- Multimediale onderdelen, zoals grafieken, productfoto’s of video’s.
Content voor sociale media
Je publiek zit op minstens één social medianetwerk. En ze luisteren daar naar uw concurrenten. Als u ook wilt deelnemen aan de conversatie, hebt u sterke social media-content nodig die is ontworpen om uw publiek te boeien en enthousiast te maken.
Onze sociale-mediastrategen maken sociale campagnes voor bedrijven in alle bedrijfstakken en leren de meest effectieve manieren om specifieke kanalen in te zetten voor B2B-marketingdoelen. Onze sociale mediaplannen kunnen worden aangepast aan elk netwerk, inclusief:
- LinkedIn.
- Twitter.
- Facebook.
- YouTube.
- Instagram.
- En meer.
Een goede social strategie verhoogt je algehele content marketing inspanningen door je bereik aanzienlijk te vergroten, door je meest waardevolle assets te delen en opnieuw te delen en door je de kans te geven direct in contact te komen met je trouwe volgers.
Video Scripts
Video marketing kan je strategie op grote manieren vooruit helpen, maar niet elke video is goed genoeg. Een sterke marketing video is vaak afhankelijk van een professioneel geschreven script. Dit zet de toon voor de video en bepaalt uiteindelijk hoe deze wordt ontvangen door je publiek.
Onze redactie- en videoafdelingen werken nauw samen aan videoprojecten om ervoor te zorgen dat elk element van het eindproduct samenhangend is en in lijn met je andere merkmaterialen. Uw zakelijke schrijver stelt het script op en zorgt ervoor dat het gemakkelijk kan worden voorgelezen door talent op het scherm of een voice-over.
Je projectmanager overziet het hele proces van het maken van de video en overlegt met je team in elk stadium van het project om te zorgen dat we op het juiste spoor zitten. Als de video klaar is, helpen we met de promotie ervan, inclusief het publiceren op video host sites zoals je YouTube-kanaal, het insluiten op de juiste landingspagina’s en blog artikelen, en het delen met je e-maillijst en sociale medianetwerken.
Landingspagina Content
Effectieve landingspagina-teksten zijn essentieel voor zowel zoekmachineoptimalisatie als gebruikerservaring.
On-page content is een van de belangrijkste onderdelen die crawlers van zoekmachines gebruiken om de relevantie en volledigheid van uw pagina te begrijpen. Het maken van een landingspagina die goed presteert in SERP’s vereist een grondig begrip van het onderwerp in kwestie, maar ook het inzicht in content marketing om de informatie op de juiste manier te structureren.
Hoewel het belangrijk is om de inhoud van landingspagina’s af te stemmen op zoekmachine bots voor SEO-doeleinden, is het cruciaal om de belangrijkste kijker in gedachten te houden: je potentiële klant. Inhoud voor landingspagina’s die alleen is gemaakt met robots in gedachten zal onvermijdelijk de plank misslaan bij de mensen die u wilt bereiken.
De copywriters van ContentMagnet hebben ervaring met het neerzetten van de juiste toon om je lezer te boeien, terwijl ze genoeg details geven om effectief uitgebreid te zijn en de inhoud structureren op een manier die zoekmachines gemakkelijk kunnen ontleden.
Tekstredactie
Onze schrijvers zijn veelzijdig: Ze zijn ook bedreven tekstredacteuren. Alle middelen die je intern wilt produceren, kun je naar ons toesturen voor proeflezen, redigeren en opmaak. Van daaruit kunnen we je helpen ervoor te zorgen dat je materiaal er gelikt uitziet, duidelijk leest en aan zijn doel beantwoordt.
Prestaties van zakelijk schrijven meten
Het succes van de zakelijke schrijfdiensten van ContentMagnet wordt bepaald door de resultaten van uw strategie. Je CMS houdt relevante analysegegevens bij, waaronder website verkeer, tijd op de site, bounce percentages, conversiepercentages en meer.
Met deze informatie kan je CMS duidelijk zien welke aspecten van je content marketing strategie werken en welke geen resultaten opleveren. Door middel van maandelijkse rapportage sessies zal je CMS je deze statistieken laten zien en ze duidelijk uitleggen aan je team en de besluitvormers aan jouw kant. Tot slot helpen deze gegevens bij het maken van strategische aanpassingen aan je strategie voor langetermijnsuccessen.
ROI moet altijd centraal staan. Ongeacht uw algemene content marketing doelstellingen, zal uw ContentMagnet team ervoor zorgen dat elk stuk dat u schrijft u helpt inkomsten te genereren door specifieke statistieken te koppelen aan monetaire waarde.